17 Ocak 2017 Salı

Merhaba Yazısı : Akne ve İzlerimden Nasıl Kurtuldum?

Merhaba bloggerlar, blog takip etmeyi sevenler...

Merhaba bir şekilde yolu, yeni açtığım bu blogla kesişenler...

Aslında blog yazmak, yıllardır arzu ettiğim ama gerek iş nedeniyle, gerekse bir türlü harekete geçememem sebebiyle içinde olamadığım bir eylem. Ama bugün şeytanın bacağını kırdığım gün ve ilk blog yazımda sizlerle olmaktan mutluluk duyuyorum!
 
Blogumda bakıma, makyaja, güzelliğe, sağlığa ve diyete dair, hayat tarzım haline getirdiğim ve kendi uyguladığım her şeyi, tüm açık kalpliliğimle ve samimi önerilerim ve eleştirilerimle sizlerle paylaşacağım diyor ve kurdeleyi kesiyorum :)
 
 
 
Bu ilk yazımda size, sonradan ortaya çıkan aknelerimden ve akabindeki akne izlerinden nasıl kurtulduğumu anlatacağım...
 
2016 senesinin yazında yaptığım güzel Çeşme tatili ile başladı her şey... Güneş, deniz derken tam istediğim gibi bronzlaştım ve halimden gayet memnundum... Tatil dönüşü yüzümde bir şeyler çıkmaya başladı. Önce çok aldırış etmesem de zamanla büyüyen, önünü alamadığım ve korkunç görünümlü fısırtılar akneye, iltihaba ve büyük sivilcelere dönüşmeye başladı... Aynaya bakıp halime yanmaya başlamıştım artık. Aşağıda, aknelerimin yavaş yavaş dayanılmaz hale gelmeye başladığı ilk anlardan bir kareyi görüyorsunuz :)
 

 
Bebek poposu tabir edilen yüzümün bu hale gelmesi, beni mecburen çözümler aramaya itti. Önce bir süre makyaj yapmaya ara verdim. Yüzümün temizliğini artırdım, maskeler uyguladım. Bana mısın demedi maalesef. Soluğu doktorda almak zorunda kaldım. İzlere kadar olan bölümde, doktorun tavsiyeleri ile ilerledim. İzleri yok etmekse tamamen kendi başarım :)
 
Doktor öncelikle Benzamycin adlı ünlü antibiyotikli akne kremini ve Bioderma'nın aşağıda fotoğrafını göreceğiniz temizleyicisi ile nemlendiricisini kullanmamı istedi.
 
Bioderma'nın bu ürünlerini ilk kullanmaya başladığımda, cildimde yanma ve  batma oldu ilk on beş dakika kadar. Bu durum bir hafta sürdü. Doktorum normal olduğunu söyleyince, kullanmaya devam ettim. Öncelikle nemlendirici krem (sağdaki) o kadar az gramajlı ki, 67-TL'ye satılan bu ürünü kısa sürede bitirip ikinci kutuyu almak durumunda kaldım. Kampanyalı dermokozmetik sitelerini takip etmekte fayda var. Yıkama jeli ise devasa boyutta ve bir alana bir bedava kampanyalı olduğundan, oldukça uygun fiyatlı olduğunu söyleyebilirim. Bioderma'nın bu serisi, ciltteki sebum dengesini ayarlayarak aknelerin oluşumunu önce durdurmaya, sonra tümüyle ortadan kaldırmaya hedefli.
 
İşin ilginci, bu ürünleri kullanmamın on beşinci gününde, sivilcelerim artmaya devam etti. Bazı web sitelerinde, bu ürünün ciltte önce kusma yaptığını ve sonra tedaviye başladığını okusam da, doktorumdan bu bilgiyi teyit edemedim.
 
 
 
Gün aşırı yüzümde iki saat beklettiğim Benzamycin krem ve yukarıda belirttiğim Bioderma serisi ile bir buçuk ay sonra yüzüm, yukarıda görülen şekle gelmişti. Açıkçası izler rahatsız edici halde idi. Kısmen arada sivilceler de çıkıyordu ama eskisinden kesinlikle iyi durumdaydı.
 
Benzamycin kullanmayı durdurdum ve Bioderma ürünlerini kullanmaya devam ettim.
 
Yerli - yabancı kaynaklardan araştırmalarım neticesinde, Aknicare adlı iddialı akne losyonu ile tanıştım.
 
 
Ürün o esnada tesadüfen 1v1y.com internet sitesinde kampanyada idi... Dermokozmetik ürünlerinde yapılan kampanyalara bayılıyorum :) Hemen bir tane sipariş ettim. 86-TL civarındaki bu ürünü, Bioderma ürünlerine ek kullanmaya başladım. Tek tük çıkmaya devam eden sivilceler üzerinde gerçekten kısa sürede etkili oldu bu ürün. Sivilceler yerini tümüyle izlere terketti.
 
Artık izlerle mücadeleye hazırdım :)
 
 
Internette araştırdığınızda, rakamı binlerce lirayı bulan ve leke giderme-ton dengeleme vaat eden yüzlerce ürünle karşılaşıyorsunuz. Nedense içimden bir ses, tedavinin bu kadar lira uzakta olmadığını söylüyordu. Nitekim araştırmalarım neticesinde, eczanelerde yanlış olmasın ama sanıyorum 9-10 TL civarına satılan Expigment isimli kremin tam da aradığım ürün olduğunu keşfettim.
 
Aknicare, Bioderma combosuna ilaveten akşamları Expigment krem kullanmaya başladım. Fotoğrafta gördüğünüz üzere, bir hafta içerisinde yüzümde kızarmalar, cildimde soyulmalar oluşmaya başladı. Bildiğiniz deri değiştiriyordum yani :) Yanmalara karşın, kullanma talimatlarını son derece dikkatlice uyguluyor ve yüzüme çok ince bir tabaka halinde bu ürünleri sürüyordum.
 
Ve aşağıda bugün itibarıyla cildimin son halini paylaşıyorum sizlerle :)
 
YILDIZLARA YAKIN iftiharla sunar :)
 
 
 
 
Ta ta ta taaaaammmm :)
 
Bioderma ürünlerini hala kullandığımı, yüzümde nadiren akne çıkarsa hemen Aknicare ile kontrol altına aldığımı ve yüzümü sabah ve akşam çok iyi şekilde temizlediğimi söylemeliyim.
 
Size şunu söyleyebilirim ki, akne ve izlerden kurtulmanın, kilo vermeye çalışmaktan hiçbir farkı yok... Tümüyle sabır-sebat istiyor ve neticeyi görebilmek için acele etmemeniz gerekiyor. Ben Eylül - Ocak ayları arasında bu sonuca ulaştım. Bir daha da bu "bebek poposu" görünümden uzaklaşmak istemiyorum...
 
Bu tür aknelerin çıkma sebebinin, yüze sürülen güneş yağları, beslenme hataları ve yoğun stres olabileceğini iletmişti sevgili dermatoloğum... Stresten uzak durmak belki mümkün değil ama beslenme hataları ve yanlış kozmetik ürünlerden uzak durmak elimizde.
 
Birine iyi gelenin bir diğerine iyi gelmeyebileceğini söylemeden geçemeyeceğim :) Dolayısıyla yukarıda anlattıklarım tamamen kendime özgü yöntemler olup, tedavi tavsiyesi değildir.
 
Her türlü sorunuz için bana goddess.artemis83@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz. 



Sizlerle ilk yazımı paylaşmış olmanın mutluluğu içindeyim. En kısa sürede tekrar burada olmayı ümit ediyorum.

YILDIZLARA YAKIN KALIN ! :)

 

 
 

1 yorum: